5 tipov, ako získavať zákazníkov online aj s obmedzeným rozpočtom

Začínajúci podnikatelia často hľadajú spôsoby, ako osloviť potenciálnych zákazníkov. Táto zdanlivo jednoduchá otázka ale nemá vôbec jednoznačnú odpoveď. Ak k tomu pridáte obmedzený rozpočet na marketingové aktivity, je situácia ešte zložitejšia. Pri troche kreativity a šikovnosti sa však aj bez poriadneho balíka peňazí dajú robiť doslova zázraky. Prinášame vám 5 tipov, ako na to.

Pravidelne blogujte

Vyhraďte na vašej webovej stránke alebo v e-shope sekciu venovanú blogovým článkom. Nemusíte sa pritom nejako zvlášť rozpisovať, skúste prostredníctvom blogu rozpovedať návštevníkom váš príbeh, upozornite na zaujímavý produkt, alebo ponúknite riešenie, ktoré vaši potenciálni zákazníci hľadajú. Písať sa dá naozaj o všeličom a zaujímavý blog môžete mať aj vtedy, ak ponúkate upratovacie služby v Bratislave. Nechajte návštevníkov vášho webu nahliadnuť do zákulisia vašej firmy, prichádzajte s tipmi, ako efektívne upratovať a podeľte sa o ďalšie zaujímavosti.

Budujte si databázu e-mailov

Poslať z času na čas e-mail newsletter vás nebude stáť prakticky nič. Stačí si nájsť chvíľku času na jeho napísanie a potom už iba odoslať. Aby mala však takáto forma prezentácie aspoň nejaký zásah, mali by ste najskôr popracovať na budovaní databáze e-mailových adries. Ponúknite preto možnosť odberu, prípadne dajte záujemcom o vaše služby dobrý dôvod, aby vám e-mailovú adresu sami poskytli. Napríklad výmenou za zľavu pri prvom nákupe.

Stavte na optimalizáciu webu

Kvalitná optimalizácia pre vyhľadávače je investíciou do budúcnosti celého vášho online podnikania. Hoci sa nemusí efekt dostaviť ihneď, tak už v pomerne krátkom čase uvidíte, koľko ušetríte napríklad na PPC reklame. Návštevnosť z organického vyhľadávania je takpovediac zadarmo, hoci na kvalitnej optimalizácii sa neoplatí šetriť. Nezabúdajte tiež, že z času na čas sa bude treba venovať hľadaniu optimalizačných príležitostí a vyhodnocovaniu návštevnosti.

Spolupracujte s autoritami vo vašom odbore

Ani ako začiatočník sa nemusíte obávať veľkých značiek. Práve naopak, snažte sa spolupracovať. Zistite si koho sleduje vaša cieľová skupina a pokúste sa o spoluprácu. Ak napríklad predávate elektroniku, kontaktujte známe IT magazíny a dohodnite si, že im tie najzaujímavejšie produkty zapožičiate na test výmenou za menšiu reklamu a zmienku v článku.

Nezanedbávajte sociálne siete

Založenie účtov na sociálnych sieťach je zdarma, nie je teda dôvod, prečo tento krok vynechať. Aby vám ale prinášali úžitok, je potrebné so sociálnymi sieťami pravidelne pracovať. Pri obmedzenom rozpočte skúste začať s pravidelným pridávaním obsahu svojpomocne a po 3 mesiacoch si spravte vyhodnotenie. Prvé výsledky by ste mali vidieť už v priebehu pár týždňov. Ak vytrváte a napriek tomu sa nedostaví ani minimálny úspech, nájdite si čas na krátku konzultáciu s davidkrumpar.sk, nezávislého e-commerce konzultanta s dlhoročnými skúsenosťami.

Najnovšie články

Ďalšie články autora