SEO: Začíname s kľúčovými slovami

Zvládnutie umenia vyhľadávania relevantných kľúčových slov pre SEO môže výrazne ovplyvniť vašu viditeľnosť a online dosah. Ak ešte len začínate, nebojte sa – tento sprievodca pre začiatočníkov vám pomôže spraviť prvé a základné kroky na objavenie účinných kľúčových slov pre vašu obsahovú stratégiu.

Vyhľadávanie kľúčových slov je proces objavovania a analýzy výrazov, ktoré potenciálni návštevníci webu zadávajú do vyhľadávačov. Získané údaje sa často používajú na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) alebo všeobecný marketing. SEO a marketingové stratégie sú základom pre zviditeľnenie a získanie stálej klientely.

Prečo je výskum kľúčových slov dôležitý?

Výskum kľúčových slov vám pomôže zistiť, ktoré výrazy vaše cieľové publikum skutočne vyhľadáva v službe Google. Ak sa vo svojom obsahu zameriate na tieto slová, zákazníci vás ľahšie nájdu.

Ak napríklad podnikáte v oblasti upratovania priestorov, je možné, že vaše publikum hľadá výraz „umývanie okien v Bratislave“. Pokúste sa toto kľúčové slovo použiť vo svojom obsahu. Získate väčšiu šancu na to, aby sa vaša webová stránka zobrazila vo výsledkoch vyhľadávania po zadaní daného dopytu.

Vytvorte zoznam dôležitých a relevantných tém

Vytvorte si približne 5 až 10 tém, ktoré sú podľa vás dôležité pre vašu firmu. Potom pomocou nich vymyslite niekoľko konkrétnych kľúčových slov. Vžite sa do situácie svojich kupujúcich – aké typy tém by hľadali?

Vyhľadávanie súvisiacich výrazov

Keď do vyhľadávača zadáte kľúčové slovo a posuniete sa na koniec výsledkov vyhľadávania Google, všimnete si niekoľko návrhov vyhľadávania súvisiacich s pôvodnou požiadavkou. Tieto výrazy môžu podnietiť nápady na ďalšie kľúčové slová, ktoré by ste mohli zvážiť. Ich dĺžka sa môže líšiť. Krátke kľúčové slová sa nazývajú aj short-tail keywords a dlhé (3 a viac slov) long-tail keywords.

Krátke kľúčové slovo sa môže skladať len z názvu spoločnosti a lokality, v ktorej pôsobí, ako napríklad „ADLO Bratislava“.

Optimalizujte svoju webovú stránku pre kľúčové slová

Zámer používateľa je v súčasnosti jedným z rozhodujúcich faktorov. Je dôležité, aby vaša webová stránka skutočne poskytovala riešenie problému, ktorý používateľa trápi. Najlepšie to vysvetlíte na konkrétnom príklade. Ak používateľ zadá dotaz „čo je online rezervačný systém“, znamená to, že jeho zámerom je nájsť článok s vysvetlením alebo výhodami a nevýhodami.

Ak chcete, aby našiel zrovna rezervačný systém online Calendiari, pridajte na svoj web stránku s často kladenými otázkami a stránku s informáciami o vás. Na obe umiestnite potrebné informácie. Keď používateľ zadá dotaz, Google prehľadá stránky a vyberie tie, ktoré používateľovi poskytnú najlepšiu odpoveď. Dajte si záležať na tom, aby ste to boli práve vy.

Najnovšie články

Ďalšie články autora